PFR otwiera centrum doradztwa PPK w Chełmie - 50 nowych miejsc pracy w regionie
Polski Fundusz Rozwoju w pierwszym kwartale 2020 roku otworzy w Chełmie nowe centrum doradztwa dla pracowników i pracodawców uczestniczących w PPK. Inwestycja oznacza 50 nowych miejsc pracy dla mieszkańców miasta i regionu Ziemi Chełmskiej. Porozumienie dotyczące realizacji inwestycji ogłosili dziś Paweł Borys, prezes PFR oraz Jakub Banaszek, prezydent miasta Chełm, przy udziale Jacka Sasina wiceprezesa Rady Ministrów.
Nowa inwestycja będzie zlokalizowana w budynku Chełmskiej Biblioteki Publicznej, której część pomieszczeń została wynajęta i dostosowana do potrzeb inwestycji przez PFR. Otwarcie nowego centrum związane jest z kolejnym etapem wprowadzania programu Pracowniczych Planów Kapitałowych, którego PFR jest koordynatorem. Od 2020 roku PPK - program prywatnego, pracowniczego oszczędzania na cele emerytalne obejmie kolejne dziesiątki tysięcy pracodawców i w sumie ponad 11 mln pracowników. Centrum doradztwa ma dać im wysokiej jakości merytoryczną i praktyczną pomoc we wprowadzaniu PPK. Infolinia PPK działa w tej chwili pod numerem 800 775 775, a informacje na temat programu dostępne są na stronie www.mojeppk.pl.
Centrum będzie także wspierać działania i projekty prowadzone przez spółki z Grupy PFR.
"Wybierając lokalizację dla naszego centrum doradztwa braliśmy pod uwagę szereg czynników, takich jak lokalizację, potencjał wykwalifikowanych pracowników oraz otwartość lokalnych władz na współpracę z inwestorami. Chełm okazał się najlepszy spośród kilku ośrodków, które braliśmy pod uwagę. O wyborze zdecydowało również zaangażowanie władz miasta, które pomagały w organizacji nowoczesnych miejsc pracy. Jestem pewien, że nowe centrum przyczyni się do efektywnego i skutecznego wprowadzania Pracowniczych Planów kapitałowych, a także pomoże nam w realizacji innych przedsięwzięć zmierzających do rozwoju polskiej gospodarki"
- powiedział Paweł Borys, ówczesny prezes PFR.
"Powstanie placówki Polskiego Funduszu Rozwoju w Chełmie to szereg korzyści"
– powiedział Prezydent Miasta Chełm Jakub Banaszek.
Podniesienie prestiżu miasta, poprawa sytuacji na rynku pacy oraz argument do zatrzymania młodych, wykształconych ludzi w Chełmie. Inwestycja wpisuje się w ideę deglomeracji, która jest jednym z priorytetów mojej polityki.
Pomimo tego, że Chełm posiada potencjał kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców, lokalizacji przy międzynarodowych szlakach transportowych i granicy Unii Europejskiej oraz uczelni kształcących na atrakcyjnych kierunkach, boryka się z problemami. Są to głównie bezrobocie, niewiele nowych inwestycji oraz emigracja zarobkowa, wynikające m.in. z utracenia statusu miasta wojewódzkiego. Inwestycje takie, jak ta ogłoszona przez PFR przyczyniają się do rozwoju miasta, poprawy sytuacji na rynku pracy, a także realizacji założeń zapisanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR), w szczególności zrównoważony rozwój całego kraju w wymiarze gospodarczym, społecznym, środowiskowym i terytorialnym.
Zadaniem osób zatrudnionych w centrum obsługi klienta PFR będzie kompleksowa obsługa telefoniczna klientów w zakresie udzielania informacji, aktualizacji danych teleadresowych, przyjmowania reklamacji, umawianie na Konferencje, szkolenia otwarte czy badania rynku, a także obsługa korespondencji poprzez mail, formularz www lub czat.
Rekrutacja do centrum doradztwa rozpocznie się na początku przyszłego roku. Pożądany profil pracownika to osoba posiadająca minimum średnie wykształcenie oraz doświadczenie w branży finansowej, nie bojąca się nowych technologii, otwarta na zmieniający się rynek, sposoby i preferencje klientów w zakresie komunikacji, a także posiadająca umiejętność budowania dobrych relacji.