Przejdź do treści
WAŻNE

Trwa wysyłka wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK. Sprawdź, co należy zrobić po otrzymaniu wezwania!

Aktualności Data publikacji: 27 marca 2024

Mapa wybranych narzędzi AI w marketingu i sprzedaży

Sztuczna inteligencja nie jest jedynie wizją przyszłości, ale rzeczywistym wsparciem dla firm. Poprzez wykorzystanie narzędzi opartych na AI w swoich codziennych działaniach, przedsiębiorstwa mogą zyskać przewagę nad konkurencją, zwłaszcza w obszarach marketingu i sprzedaży. Dodatkowo firmy mogą doskonalić swoje strategie, lepiej rozumieć potrzeby klientów oraz skuteczniej reagować na zmieniające się warunki rynkowe. Inwestycja w sztuczną inteligencję staje się niezbędnym elementem dążenia do sukcesu. 

AI to realne wsparcie 

Według badania KPMG pt. „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” (2023) w Polsce sztuczna inteligencja wykorzystywana jest najczęściej w marketingu, produkcji i planowaniu łańcucha dostaw. Przedsiębiorstwa na pierwszym miejscu stawiają klienta – potwierdza to fakt, że najczęściej używanym systemem informatycznym okazał się CRM, który służy do zarządzania relacjami z klientem.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji w marketingu i sprzedaży oferują szereg możliwości, które przyczyniają się do zwiększenia efektywności i automatyzacji działań. Poniżej przedstawiamy obszary, w których narzędzia AI wspierają firmy w:

  • Personalizacji: dostosowują treści i oferty do indywidualnych preferencji i zachowań klientów, co zwiększa skuteczność działań marketingowych,
  • Automatyzacji: automatyzują wysyłanie wiadomości e-mail, planowanie kampanii reklamowych, zarządzanie treściami,
  • Obsługi klienta: zapewniają szybką i skuteczną obsługę klienta,
  • Analizy danych: analizują ogromne ilości danych, w tym zachowań klientów, preferencji, trendów rynkowych i konkurencji. 

Nie wystarczy używać ChatGPT, by w pełni korzystać z potencjału rozwiązań sztucznej inteligencji. Wykorzystanie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, może znacząco zwiększyć efektywność codziennych działań i przynieść korzyści w obszarach takich jak marketing, sprzedaż czy obsługa klienta. Firmy często stoją przed wyzwaniem wyszukania odpowiedniego rozwiązania lub poznania ich pełnych możliwości.

Odpowiadając na to wyzwanie, Polski Fundusz Rozwoju przygotował „Mapę wybranych narzędzi AI w marketingu i sprzedaży”. Mapa składa się z rozwiązań, które zostały pogrupowane według kategorii: 

  • Generowania i edycji treści,
  • Przygotowywania i edycji prezentacji,
  • Generowania i edycji obrazu, wideo i audio,
  • Relacji z klientem,
  • Automatyzacji marketingu,
  • Budowy stron WWW,
  • Monitorowania sieci,
  • Social media,
  • Rozwiązań chatbot. 

Zestawienie zostało przygotowane na podstawie analizy danych zastanych. Zestawienie nie jest zamkniętym zbiorem. Każda polska firma, która oferuje rozwiązania sztucznej inteligencji, może dołączyć wypełniając formularz zgłoszeniowy. Po pomyślnej weryfikacji zgłoszenia zostanie ona dodana do zestawienia.

Zestawienie zostało przygotowane przez zespół Departamentu Rozwoju Innowacji PFR.