Przejdź do treści
UWAGA

Znajdujesz się na nowej stronie Polskiego Funduszu Rozwoju. Pełną ofertę instytucji rozwoju znajdziesz na portalu Grupy PFR!

Aktualności Data publikacji: 20 października 2023

Pierwsze kroki w KSeF - warsztaty dla firm

Wdrożenie Krajowego Systemu Obsługi e-Faktur (KSeF) od 1 lipca 2024 roku to ważna zmiana w polskim systemie podatkowym. Firmy muszą dostosować się do nowych przepisów. Jak wprowadzenie KSEF wpłynie na firmę? Co się zmieni w organizacji po wdrożeniu? 

Szacowany czas przygotowania organizacji do nowego obowiązku to 6-12 tygodni, w zależności od wielkości firmy. Obejmuje to zarówno przygotowanie procesów wewnętrznych firmy, takich jak akceptacja dokumentów i dekretacje oraz integracje IT i przeszkolenie pracowników. 

KSeF to wyzwanie, jednak odpowiednio przygotowane, zapewni płynne przejście do nowego systemu i zachowanie zgodności z przepisami podatkowymi. Jakie zatem kroki musi podjąć firma, aby gładko przejść przez cały proces? 

Na te pytania odpowiedzą osoby odpowiedzialne za wdrożenie KSeF do firmy, w ramach warsztatów PFR dla firm „Pierwsze kroki w KSeF”.


Poznaj e-faktury w teorii oraz praktyce. Co zyskasz dzięki warsztatom?

Celem warsztatów jest przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej efektywnego korzystania z systemu oraz wyjaśnienia zasad wystawiania i przechowywania elektronicznych faktur. Dodatkowo zostaną wyjaśnione wymogi prawne, z którymi będzie musiała zmierzyć się organizacja.

Poznaj korzyści dla Ciebie i Twojej firmy:

  • Zrozumiesz  zmiany prawne idące za KSeF,
  • Założysz oficjalne  konto w KSeF  i zrozumiesz,  jak wygląda proces wystawiania i odbierania faktur w systemie,
  • Dowiesz się, jak zaprojektować lub dostosować procesy obiegu dokumentów w swojej firmie,
  • Poznasz narzędzia, które zautomatyzują Twoje codzienne obowiązki,
  • Przećwiczysz funkcjonalności systemu KSeF pod okiem Eksperta,
  • Zyskasz gotowość operacyjną do wdrożenia KSeF w swojej organizacji.

Za stronę merytoryczną warsztatów odpowiada firma Symfonia.


Poznaj eksperta warsztatów

Bogdan Zatorski jest ekspertem w dziedzinie prawa podatkowego, rachunkowości podatkowej, budżetowania, kontrolingu i rachunkowości zarządczej. Absolwent Wydziału Finansów i Statystyki SGH oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Ma dwudziestoletnie doświadczenie w rozwijaniu programów IT z obszaru rachunkowości i finansów w Symfonia sp. z o.o. Piastował stanowiska dyrektora zarządzającego, dyrektora finansowego, analityka finansowego, analityka biznesowego oraz trenera. Wspiera swą wiedzą i doświadczeniem zespoły konsultantów, analityków i wdrożeniowców Symfonii, badające potrzeby klientów a także poszukujące najlepszych rozwiązań, dopasowanych do indywidualnych wymagań właścicieli firm i użytkowników systemów IT.

Ekspert realizował z PFR cykl spotkań online dotyczących e-fakturowania w ramach programu Cyfrowa Wyprawka dla Firm. Z materiałami ze spotkań można się zapoznać pod linkiem.


Jak dołączyć do warsztatów?

Na warsztaty można zgłaszać się indywidualnie. Program warsztatów oraz link do zapisu znajduje się na stronie szkolenia pod linkiem.

Masz pytania? Napisz: [email protected], postaramy się dobrać szkolenie do Twoich potrzeb.


Informacja o organizatorze

Warsztaty są organizowane w ramach zespołu Sieć Firm Przyszłości PFR. Program Sieć Firm Przyszłości PFR jest odpowiedzią na wyzwania przedsiębiorców w obszarach cyfryzacji, innowacji i transformacji energetycznej. Zespół stworzył ofertę dla dużych firm, które chcą rozwijać kompetencje swoich pracowników, aby lepiej identyfikować wyzwania, usprawnić procesy planowania i wdrażania zmian.


Więcej o Sieć Firm Przyszłości PFR TUTAJ.