Przejdź do treści
UWAGA

Znajdujesz się na nowej stronie Polskiego Funduszu Rozwoju. Zapraszamy również do odwiedzenia portalu Grupy PFR!

Aktualności Data publikacji: 12 czerwca 2024

Projekt Digitrans. Wsparcie na cyfryzację MMŚP

Wyniki Testu Dojrzałości Cyfrowej przeprowadzonego przez zespół PFR na blisko 500 przedsiębiorstw z sektora MŚP pokazują, że w dziedzinie adaptacji nowych technologii, w polskich firmach jest jeszcze wiele do zrobienia. Tylko 19% polskich firm ma strategię lub wizję rozwoju cyfrowego swojego biznesu. Odpowiedzią na wyzwania stojące przed przedsiębiorcami jest program grantowy zarządzany przez Bank Światowy i współfinansowany przez Komisję Europejską - DIGITRANS POLAND, którego wykonawcą na polskim rynku jest partner m.st. Warszawy - Fundacja na rzecz Polskich Innowacji.

Kto może skorzystać z programu DIGITRANS?

Bank Światowy w ramach programu Digitrans realizuje pilotażowy projekt wsparcia cyfryzacji mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP) zatrudniających od 5 do 35 pracowników. Program dotyczy niwelowania luki w obszarze technologicznym i zmiany podejścia do zarządzania firmą w procesie transformacji cyfrowej.  Jakie są kryteria uczestnictwa w projekcie?

  • Prowadzenie działalności w województwie: mazowieckim, warmińsko-mazurskim, małopolskim
  • Liczba pracowników: od 5 do 35
  • Historia przedsiębiorstwa: minimum 12 miesięcy działalności
  • Wszystkie formy prawne dotyczące MMŚP.

Od czego zacząć?

W pierwszym kroku wystarczy zapoznać się z informacjami dostępnymi na stronie programu 
i wypełnić prosty formularz aplikacyjny. Wypełnienie i wysłanie aplikacji zajmie jedynie kilka minut. Następnie Bank Światowy skontaktuje się z wybranymi firmami, którym zaproponuje udział w programie. Program ma ograniczony czas trwania, a formularze zgłoszeniowe będą oceniane na bieżąco - im szybciej zostanie wypełniony formularz, tym większe szanse na otrzymanie wsparcia.

Co oferuje dokładnie program?

Na bezpłatne wsparcie w procesie cyfryzacji może liczyć 195 firm z Polski. Część z nich otrzyma wyłącznie dotację finansową na koszty subskrypcji lub licencji na cyfrowe narzędzia biznesowe w wysokości do 8 000 zł. Część firm otrzyma, obok grantu finansowego, pulę 40 godzin tzw. pomocy technicznej. Doradcy ds. technologii i zarządzania pomogą im w zidentyfikowaniu potrzeb oraz wyborze cyfrowego narzędzia wspierającego biznes. Przeprowadzą też kilka sesji doradczych i szkoleniowych, które pomogą firmom w przeprowadzeniu zmiany na poziomie zarządczym. Trzecia grupa firm otrzyma ocenę swojego poziomu cyfryzacji na tle konkurencji.

Program jest realizowany przez konsorcjum: Koalicja na rzecz Polskich Innowacji i partnerów: CRIDO, Intel Technologies Poland sp. z o.o. Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A

Szczegółowe informacje na temat projektu, ścieżek wsparcia, w tym kryteriów znajdują się na stronie projektu: www.digitranspoland.com.