WAŻNE! Plik JPK – kiedy jest poprawny i jak go sprawdzić, aby uniknąć zwrotu subwencji
Poprawne rozliczenie subwencji finansowej dla małych i średnich firm (MŚP) w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 zależy od załączenia właściwego pliku JPK, który należy dodać do formularza oświadczenia o rozliczeniu.
Aby pliki JPK zostały przyjęte, muszą spełnić określone warunki. Chcąc sprawdzić ich poprawność przed wysłaniem warto skorzystać z narzędzia dostępnego m.in. na stronie Ministerstwa Finansów (https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client). Pozwoli to uniknąć konieczności wprowadzania korekt, szczególnie, że oświadczenie o rozliczeniu wraz z poprawnym plikiem należy złożyć do 15 stycznia 2022 r. Po upływie tego terminu jakiekolwiek zmiany i uzupełnienia będą niemożliwe, a brak lub niepoprawność złożonych plików JPK będzie wiązać się z koniecznością zwrotu całości otrzymanej subwencji.
Przypominamy, że pliki JPK:
- Muszą być złożone w postaci xml, wygenerowanych z programu księgowego firmy, lub ZIP ( w zależności od rozwiązania przyjętego w Banku obsługującym Subwencję), inny format nie zostanie przyjęty;
- W zależności od prowadzonej rachunkowości muszą to być to pliki JPK_PKPiR lub JPK_KR. Nie może to być plik JPK_V7M.
- Muszą zostać złożone osobne pliki za okres listopad-grudzień 2020 oraz styczeń-marzec 2021 r.
Rekomendujemy, aby przedsiębiorcy, którzy złożyli formularz oświadczenia o sprawdzanie w swoim banku, czy otrzymali komunikat o konieczności złożenia oświadczenia ponownie. Przedsiębiorcom, którzy jeszcze nie złożyli oświadczenia polecamy nie zostawiać tego na ostatnią chwilę. Po 15 stycznia 2022 r. formularz rozliczenia zostanie zamknięty, bez możliwości poprawienia błędów.
Wciąż jest możliwość skorzystania z bezpłatnych szkoleń online! Zapisz się tutaj!