Przejdź do treści
WAŻNE

Trwa wysyłka wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK. Sprawdź, co należy zrobić po otrzymaniu wezwania!

Aktualności Data publikacji: 04 czerwca 2020

Centrum Doradztwa PFR w Chełmie rozpoczyna działalność

4 czerwca br. zostało oficjalnie otwarte Centrum Doradztwa PFR dla przedsiębiorców i pracowników w Chełmie. Nowa jednostka Polskiego Funduszu Rozwoju będzie zajmować się obsługą flagowych programów Grupy PFR w tym m.in.: Tarczy Finansowej oraz Pracowniczych Planów Kapitałowych.
W biurze PFR w Chełmie pracę rozpoczęły już pierwsze osoby. Docelowo zatrudnienie znajdzie w nim ok. 50 osób.

"Przed tworzącym się zespołem Centrum Doradztwa w Chełmie stoją niezwykle ważne zadania. Jego rolą będzie prowadzenie kompleksowej polityki informacyjnej na temat działań podejmowanych przez PFR, aby zmieniać, unowocześniać, a obecnie również ratować polskie przedsiębiorstwa i miejsca pracy. Liczymy, że dzięki temu kilkudziesięciu ambitnych ludzi z Chełma i okolic znajdzie atrakcyjne zatrudnienie, które nie tylko usatysfakcjonuje ich finansowo, ale również pozwoli wykonywać pracę dającą nową wiedzę oraz poczucie sensu i wpływu na otaczający świat"

– powiedział Paweł Borys, ówczesny prezes PFR SA podczas otwarcia jednostki.

Decyzja PFR wpisuje się w misję Funduszu jaką są „Inwestycje dla Polski” oraz ma solidne podstawy biznesowe. Z jednej strony PFR tworzy miejsca pracy i zapobiega emigracji w regionie, który przez wiele lat był zaniedbany inwestycyjnie. Z drugiej natomiast wykorzystuje potencjał lokalnego rynku pracy, który obfituje w osoby młode i dobrze wykształcone.

"Cieszę się, że nowo zatrudnieni pracownicy będą mieli odpowiednie warunki do pracy. Takie przedsięwzięcia są szansą na zatrzymanie młodych ludzi w naszym mieście – mówi Prezydent Miasta Chełm Jakub Banaszek. – Po Centrum Usług Wspólnych NFZ to kolejne miejsca pracy dzięki działaniom rządu Premiera Mateusza Morawieckiego"

– dodaje Jakub Banaszek.

Nowo uruchomiona jednostka swoją działalność rozpoczyna w bardzo ważnym momencie. Od 29 kwietnia Fundusz realizuje program Tarczy Finansowej dla przedsiębiorców i pracowników. Jego zadaniem jest wesprzeć firmy, które ucierpiały w wyniku zamrożenia gospodarki w czasie pandemii COVID-19. Do tej pory w ramach Tarczy prawie 240 tys. firm zatrudniających ok. 2,3 mln osób otrzymało łącznie wsparcie w wysokości ponad 44 mld zł. W samym Chełmie i powiecie chełmskim subwencje otrzymało blisko 500 firm, a na ich konta PFR przelał 68 mln zł.

Za tymi liczbami stoją jednak tysiące telefonów i pytań od przedsiębiorców, które do tej pory obsługiwało wyłącznie Centrum Doradztwa ulokowane w siedzibie Funduszu przy ul. Kruczej w Warszawie. Przez 5 tygodni od startu programu PFR obsłużył ponad 55 tys. pytań od przedsiębiorców i pracowników dot. Tarczy Finansowej. Liczba zapytań utrzymuje się na stałym poziomie – każdego dnia do PFR kierowanych jest średnio prawie 2 tys. telefonów oraz ok. 400 wiadomości mailowych. Otwarcie jednostki w Chełmie pomoże PFR zwiększyć wolumen obsługiwanych zapytań i przyspieszy odpowiedzi.

Działania informacyjne nt. Tarczy uzupełniają webinaria prowadzone przez trenerów spółki PFR Portal PPK, wchodzącej w skład Grupy PFR. Do tej pory przeprowadzili oni 78 szkoleń on-line nt. Tarczy, w tym 32 otwarte i 46 dla konkretnych partnerów zewnętrznych. W sumie wzięło w nich udział pond 19 tys. osób.

Nowa placówka PFR mieści się w Chełmskiej Bibliotece Publicznej przy ul. Partyzantów w centrum miasta. Umowa o wynajęciu jej części została podpisana w lipcu 2019 r. i natychmiast ruszyły prace nad projektem architektonicznym, który był podstawą do uzyskania odpowiednich pozwoleń, zakupu materiałów i rozpoczęcia właściwych prac. Wykonała je lokalna firma Jurex pod nadzorem PFR Nieruchomości.  

Na nowej powierzchni znajduje się 39 stanowisk doradców i 3 kierowników. Łącznie, jednocześnie może na niej pracować 49 osób. Poza tym nowi pracownicy PFR mają do dyspozycji dwie sale konferencyjne. Powierzchnia została dodatkowo wyciszona za pomocą przegród dźwiękochłonnych i specjalnej wykładziny.