Przejdź do treści
WAŻNE

Trwa wysyłka wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK. Sprawdź, co należy zrobić po otrzymaniu wezwania!

Aktualności Data publikacji: 25 września 2020

Data zakończenia wnioskowania oraz zasady składania ponownych zgłoszeń w toku postępowania wyjaśniającego

Komunikat Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. dotyczący:

(i) daty zakończenia wnioskowania o subwencje finansowe w ramach programu rządowego „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” przez przedsiębiorców, którym zostało umożliwione wnioskowanie po dniu 31 lipca 2020 r. oraz (ii) zasad składania przez przedsiębiorców zgłoszeń w toku postępowania wyjaśniającego po uprzednim negatywnym rozpatrzeniu zgłoszenia.

W związku z pojawiąjącymi się wątpliwościami dotyczącymi: (i) daty  zakończenia wnioskowania  o subwencje  finansowe  w  ramach programu rządowego „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” („Program”) przez przedsiębiorców, którym zostało umożliwione wnioskowanie  po dniu  31 lipca 2020 r. oraz (ii)  zasad składania przez przedsiębiorców zgłoszeń w toku postępowania wyjaśniającego, o którym mowa w § 14 Regulaminu ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” („Regulamin”), po uprzednim negatywnym rozpatrzeniu poprzedniego zgłoszenia, Polski Fundusz Rozwoju S.A. („PFR”) wyjaśnia, co następuje:

  1. Uchwałą Rady Ministrów nr 106/2020 z dnia 29 lipca 2020 r. zmieniającą uchwałę nr 50/2020 z  dnia  27  kwietnia  2020  r.(„Uchwała”), czas trwania Programu został wydłużony do dnia 31 grudnia  2020 r. w zakresie  dotyczącym rozpatrywania  przez  Polski  Fundusz Rozwoju S.A. przypadków szczegółowo opisanych w  załączniku  do Uchwały – informacja ta została opublikowana w komunikacie  PFR  z dnia  31  lipca  2020 r. dostępnym  pod  następującym adresem.
  2. Zgodnie z Uchwałą, graniczną datą obowiązywania Programu  jest 31 grudnia  2020 r., co oznacza, że do tego czasu PFR: (i) przetwarza wniosek o udzielenie  subwencji  finansowej oraz (ii)  realizuje przelew na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę;
  3. Mając na względzie harmonogram  procesu wskazany w pkt 2 powyżej, przedsiębiorcy, których zgłoszenia w toku postępowania wyjaśniającego zostały rozpoznane  pozytywnie,  powinni złożyć nowy wniosek o udzielenie subwencji finansowej nie później niż do  dnia 15  grudnia 2020r.;
  4. PFR zachęca przedsiębiorców, których zgłoszenia w toku postępowania wyjaśniającego zostały rozpoznane pozytywnie, do wnioskowania o udzielenie subwencji finansowej niezwłocznie po otrzymaniu od PFR informacji o pozytywnym sposobie rozpatrzenia zgłoszenia;
  5. Jednocześnie, wskazujemy na  brak  możliwości  złożenia  kolejnego  zgłoszenia  w  toku postępowania wyjaśniającego w przypadku negatywnego rozpatrzenia pierwszego zgłoszenia.