Przejdź do treści
WAŻNE

Trwa wysyłka wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK. Sprawdź, co należy zrobić po otrzymaniu wezwania!

Aktualności Data publikacji: 21 lipca 2021

PESA zaprezentowała nową strategię z perspektywą 2025+

Spółka PESA Bydgoszcz, której inwestorem jest Polski Fundusz Rozwoju S.A., w nowej strategii stawia na rozwój, inwestycje i nowe technologie, a produkcja pojazdów zeroemisyjnych oraz „hydrogen ready’ mają pozwolić na dalszą ekspansję zagraniczną. 

Strategia PESA z perspektywą 2025+ oprócz rozwoju nowych technologii i silnych narzędzi IT, zakłada również optymalizację kosztową obecnych produktów oraz przebudowę modelu biznesowego i organizacyjnego Grupy. Działania te wzmocnią pozycję lidera krajowego rynku oraz pomogą w ekspansji na kolejnych rynkach zagranicznych. Spółka rozpoczęła już realizację nowej strategii, poprzez m.in. wdrożenie innowacyjnych technologii i uruchomienie produkcji tramwajów, lokomotyw i pojazdów w ramach nowej platformy Regio160, która ma być odpowiedzią na potrzeby zeroemisyjnego transportu wynikającego z realizacji Zielonego Ładu.

PESA wyraźnie rozwija swoją działalność na zagranicznych rynkach. Po kontraktach z Ceskimi Drahami i Iasi, wygrała przetargi na dostawę tramwajów dla Sofii, słowackich Koszyc, a w poniedziałek podpisała umowę z rumuńskim Craiova. Jednocześnie zgodnie z planem realizuje produkcję zamówionych już pojazdów dla Kolei Dolnośląskich, Małopolskich, czeskiego RegioJet, czy tramwajów dla  Śląska, Torunia i Iasi. 

"PESA jako największy krajowy producent taboru kolejowego dzięki stabilnemu inwestorowi, jakim jest PFR SA, może skoncentrować się dziś na rozwijaniu nowoczesnych technologii oraz nowych pojazdów odpowiadających potrzebom pasażerów, przemysłu oraz wymogów środowiskowych. Przykładem są lokomotywy z napędem wodorowym lub pojazdy regionalne, które wejdą do eksploatacji w najbliższym czasie. Wierzę, że realizacja tej strategii będzie służyła rozwojowi spółki, czyniąc ją największym producentem nowoczesnego taboru kolejowego w Europie Środkowo-Wschodniej"

– powiedział Paweł Borys, ówczesny prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju SA.

Zdobyte w przeszłości doświadczenie wsparte współpracą ze strategicznymi partnerami technologicznymi ma zagwarantować spółce stabilny rozwój, zagraniczną ekspansję i umocnienie pozycji lidera wśród krajowych producentów pojazdów szynowych.

"To, że dostarczamy na czas pojazdy z których zadowoleni są nasi klienci jest efektem zmian wprowadzonych we wszystkich obszarach. Poprawiliśmy bezpośrednie relacje z przewoźnikami,  analizujemy rynkowe trendy, dostosowaliśmy projekty pojazdów do potrzeb klientów,  mamy lepsze relacje z poddostawcami i kooperantami, rozpoczęliśmy technologiczny przełom w produkcji, stawiamy na robotyzację i automatyzację, wiarygodnie i zdyscyplinowanie zarządzamy procesami finansowymi i rozliczeniami. Wszystko to tworzy nowy wizerunek PESA"

- podkreślił Krzysztof Zdziarski, Prezes Zarządu PESA Bydgoszcz

W ciągu najbliższych tygodni spółka rozpocznie dostawy pojazdów dla Kolei Małopolskich oraz tramwajów dla Iasi, jak również przeprowadzi testy ezt 654 dla Regio Jet i lokomotywy wodorowej. Premiery tych dwóch ostatnich pojazdów odbędą się podczas wrześniowych Targów Trako w Gdańsku.

PESA przygotowuje się również do produkcji pojazdów z prędkościami powyżej 200 km/h, które zamierza realizować z partnerami zewnętrznymi. W najbliższych latach firma chce także wzmacniać swoją pozycję jako producenta tramwajów - potwierdzają to pozyskane w ostatnim czasie zamówienia m.in [m.in]. z Rumunii, czy przetargi wygrane w Sofii oraz słowackich Koszycach. Ekspansja na kolejne europejskie rynki ma być możliwa dzięki nowemu tramwajowi, który będzie bazował na jednej konstrukcji i dawał możliwość modułowego kształtowania wnętrza oraz wyposażenia. 

 

— Grupa PFR (@Grupa_PFR) July 21, 2021