Klauzula informacyjna - infolinia
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej „RODO” informujemy, że:
1. ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem Twoich danych osobowych jest Polski Fundusz Rozwoju S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Kruczej 50, 00-025 Warszawa, dalej: „Administrator”.
Z Administratorem możesz się skontaktować pisemnie na adres siedziby (jak wyżej) lub poprzez:
- E-mail: [email protected]
- Telefon: +48 22 703 43 00 lub 800 800 120
2. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
W każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Twoich danych osobowych możesz się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych, pisząc na adres:
- E-mail: [email protected]
- Adres korespondencyjny:
Polski Fundusz Rozwoju S.A.
ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa
(z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”)
3. CELE ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA
Twoje dane będą przetwarzane na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO – tj. do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, a w szczególności:
- zapewnienia prawidłowego przebiegu rozmów prowadzonych z klientami za pośrednictwem systemu infolinii, utrwalanych w formie nagrania - w oparciu o wyrażoną przez Ciebie dobrowolną zgodę na nagrywanie rozmowy;
- do skuteczniej obsługi zapytań kierowanych na infolinii;
- do dochodzenia lub obrony roszczeń;
- do przeprowadzenia przez nas badania satysfakcji klientów po zakończonej rozmowie;
- art. 9 ust. 2 lit. a RODO – tj. zgody na przetwarzanie danych szczególnych kategorii jeżeli je podasz z własnej inicjatywy podczas rozmowy;
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO:
- w związku z ustawą z dnia 4 lipca 2019 roku o systemie instytucji rozwoju do celów wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze związanego z powierzeniem Polskiemu Funduszowi Rozwoju S.A. realizacji rządowego programu udzielania przedsiębiorcom wsparcia finansowego – Tarcza Finansowa;
- w związku z realizacją ustawowych zadań PFR S.A. dotyczących Pracowniczych Planów Kapitałowych („PPK”)
art. 6 ust. 1 lit. b RODO, czyli na podstawie umowy, w przypadku gdy zapytanie na infolinii będzie związane z wykonywaniem umów zawartych przez PFR z beneficjentami Tarczy Finansowej
4. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe przetwarzane na podstawie:
- zgody - będą przechowywane do momentu jej wycofania,
- obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z realizacją Tarczy finansowej - będą przechowywane nie dłużej niż przez okres wykonywania zadań PFR S.A. związanych z organizacją infolinii,
- obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z zadaniami PFR S.A. realizowanymi na podstawie ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK) – dane uczestników PPK będą przechowywane do upływu terminu przedawnienia roszczeń związanych z umową o prowadzenie PPK,
- prawnie uzasadnionych interesów administratora - będą przechowywane do czasu przedawnienia roszczeń na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO i art. 118 Kodeksu cywilnego, tj. przez sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata, a także przez czas trwania postępowania sądowego i okres egzekucji wyroków. W przypadku prawnie uzasadnionego interesu administratora jakim jest wykorzystywanie Twoich danych do celów badania satysfakcji klienta dane będą przechowywane do czasu osiągnięcia celów związanych z badaniem satysfakcji klientów. W przypadku prawnie uzasadnionego interesu jakim jest rozpatrzenie Twojej reklamacji – dane będą przetwarzane przez czas nie dłuższy niż rok od momentu utrwalenia danych lub dłużej wyłącznie w przypadkach przewidzianych przepisami prawa,
- umowy – będą przechowywane przez czas trwania tego stosunku, a po jego zakończeniu, przez okres konieczny do zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych roszczeń lub spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Poza okresami wskazanymi powyżej okres przechowywania nagrań z przeprowadzonych rozmów wynosić będzie 1 rok od zarejestrowania nagrania.
5. ODBIORCY DANYCH
Odbiorcą Twoich danych osobowych mogą zostać uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa organy publiczne (sądy, prokuratura, policja) oraz podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora jak np. usługi IT, usługi prawne, usługi windykacyjne, usługi konsultingowe, usługi wsparcia technicznego na podstawie zawartych umów.
6. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG
Twoje dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
7. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Przysługuje Ci prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych i żądania ich kopii,
- sprostowania swoich danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania danych,
- usunięcia danych, jeżeli nie jest realizowany żaden inny cel przetwarzania,
- wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jednak bez wpływu na zgodność przetwarzania dokonanego na jej podstawie,
- ograniczenia przetwarzania danych,
- wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie usprawiedliwiony interes Administratora, w tym ze względu na Twoją szczególną sytuację.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem lub wyznaczonym przez niego Inspektorem Ochrony Danych. Dane kontaktowe wskazane są w punkcie 1 i 2 wyżej.
8. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Masz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli uznasz, że Twoje dane osobowe przetwarzane są z naruszeniem przepisów prawa.
9. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, W TYM PROFILOWANIE
Twoje dane osobowe, nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane.
10. OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH
Podanie danych zbieranych na podstawie zgody w tym danych szczególnych kategorii jest całkowicie dobrowolne i w przypadku danych szczególnych kategorii odbywa się tylko z Twojej inicjatywy. Podanie pozostałych danych związanych z Twoją sprawą jest dobrowolne jednak niezbędne dla przeprowadzenia rozmowy i skutecznej obsługi Twojej sprawy.
Podanie danych w związku z badaniem satysfakcji klienta jest dobrowolne i stanowi nasz prawnie uzasadniony interes, którym jest poprawa jakości świadczonych przez nas usług.