Rusza nabór wniosków do konkursu „Internacjonalizacja MŚP”

PARP
nabor-wnioskow-do-konkursu-internacjonalizacja-msp-news-parp

Od 5 maja do 29 czerwca 2022 r. przyjmowane są wnioski do konkursu „Internacjonalizacja MŚP”, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 900 tys. zł. Konkurs jest finansowany z Programu Polska Wschodnia (POPW).

Konkurs dla małych i średnich przedsiębiorstw ma na celu sfinansowanie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług firm działających na obszarze pięciu województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego. 

Polskie firmy stale rozwijają swoje projekty, również za granicą. Chcemy jeszcze bardziej wzmocnić pozycję MŚP na rynkach międzynarodowych, dlatego poprzez konkursy, takie jak „Internacjonalizacja MŚP”, dajemy przedsiębiorcom możliwość przygotowania przedsiębiorstwa i jego oferty pod kątem eksportu oraz aktywnego poszukiwania partnerów biznesowych

– podkreśla Grzegorz Puda, Minister Funduszy i Polityki Regionalnej. 

W konkursie mogą wziąć udział mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwa posiadające co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę) o potencjale do internacjonalizacji, na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym oraz prowadzące swoją działalność na terenie województw Polski wschodniej. 

W ramach „Internacjonalizacji MŚP” środki mogą być przeznaczone przede wszystkim na usługi doradcze, związane z opracowaniem i przygotowaniem firmy do wdrożenia nowego modelu biznesowego oraz na udział w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych. Wsparcie finansowe wynosi nawet do 85% wartości projektu.

W obecnym naborze zwiększyliśmy maksymalną kwotę dofinansowania, która wynosi 900 tys. zł – w przypadku wybrania co najmniej jednego rynku docelowego internacjonalizacji spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii lub 610 tys. zł – w przypadku wybrania wyłącznie rynków docelowych internacjonalizacji z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii. Zwiększyliśmy także kwoty na zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Zwróciliśmy również uwagę na aspekt cyberbezpieczeństwa i możliwość uzyskania dofinansowania na koszty z tym związane. Zmiany te wprowadziliśmy, odpowiadając na postulaty ze strony przedsiębiorców

– zaznacza Dariusz Budrowski, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Dodatkowo – nowością obecnej edycji jest odstąpienie od badania aspektu przychodowego działalności wnioskodawcy, w odniesieniu do sprzedaży ogółem oraz sprzedaży produktów zgłaszanych w projekcie do internacjonalizacji w ramach kryterium dotyczącego kwalifikowalności wnioskodawcy, jak również zmniejszenie liczby kryteriów oceny.

Z działania 1.2 POPW „Internacjonalizacja MŚP” skorzystała już firma BENDEX sp. z o.o. sp. k., która otrzymane dofinansowanie w kwocie ponad 98,5 tys. zł przeznaczyła na opracowanie modelu biznesowego internacjonalizacji przedsiębiorstwa. 

Z kolei spółka Bester Sklejki, pozyskaną kwotę 28 tys. zł dotacji wykorzystała na zbudowanie rozpoznawalności marki na rynkach zagranicznych, w szczególności na rynku niemieckim i szwajcarskim. Firma na imprezach targowo-wystawienniczych dotyczących przemysłu meblarskiego, prezentowała ofertę mebli gotowych oraz ofertę akcesoriów dekoracyjnych, wystroju sal konferencyjnych, ścianek działowych i wygłuszających.

Natomiast firma TRYUMF sp. z o.o. pozyskała ponad 450 tys. zł na przygotowanie do wdrożenia modelu biznesowego, a w ramach projektu będą realizowane usługi doradcze m. in. w zakresie stworzenia koncepcji wizualnej firmy, projekt katalogu firmowego, projekt strony www, budowy kanałów dystrybucji oraz wyszukiwania i selekcji potencjalnych kontrahentów. 

Bauer Fitness Sp. J. ponad 216 tys. zł przeznaczyła na internacjonalizację swojej oferty – ponad 500 produktów, wobec których zastosowano podział na dwie główne grupy, tj. maty podłogowe oraz maszyny i urządzenia siłowe oraz fitness. Firma planuje rozwój na rynku francuskim, czeskim i słowackim.

Ponad 386 tys. zł otrzymała firma Edbak Sp. z o. o. – producent profesjonalnych systemów mocowań do ekranów LED/LCD oraz projektorów – na projekt „Innowacyjne produkty przedsiębiorstwa z Polski Wschodniej na rynku Wielkiej Brytanii”. Dzięki dotacji ze środków unijnych stworzony został plan szczegółowej kampanii promocyjnej, który umożliwi spółce skuteczne wprowadzenie na rynek brytyjski wybranych flagowych produktów marki.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie PARP.

PARP
Poprzedni artykuł
Podcast Pionierów – dowiedz się, jak rozwijać technologiczny start-up dzięki rozmowom z ekspertami
Produkty, usługi i technologie w codziennym życiu dostępne dla wszystkich
Następny

Zainteresują Cię również

Warunki RODO

Warunki RODO