Podbij światowe rynki dzięki nowym funduszom. PARP ogłasza nabór dla MŚP na EXPO 2025 w Japonii i na rynki azjatyckie

PARP
Podbij światowe rynki dzięki nowym funduszom. PARP ogłasza nabór dla MŚP na EXPO 2025 w Japonii i na rynki azjatyckie

Twoja firma ma świetny produkt z potencjałem eksportowym, ale brakuje mu promocji na szeroką skalę? Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przychodzi z pomocą! Ogłaszamy start naboru w ramach działania „Promocja marki innowacyjnych MŚP” w związku z udziałem Polski w Wystawie Światowej EXPO 2025 w Osace, Kansai w Japonii. Celem działania jest wsparcie promowania marek produktowych polskich przedsiębiorstw nie tylko w Japonii, ale i na rynkach azjatyckich. Wnioski można składać już od 23 lipca br., a budżet na ten cel to aż 25 mln zł!

Promocja marki innowacyjnych MŚP” to instrument oferujący wsparcie tym firmom, które aspirują do wejścia ze swoim produktem na globalne rynki poprzez udział w najbardziej prestiżowych wydarzeniach promocyjnych na rynkach azjatyckich, w tym Wystawie EXPO. Obecność na EXPO 2025 przekłada się na wzrost rozpoznawalności polskich MŚP za granicą, co z kolei prowadzi do rozwoju ich potencjału eksportowego. Uruchomienie kolejnego naboru przez PARP jest odpowiedzią na potrzeby polskich MŚP w zakresie podnoszenia konkurencyjności na rynkach międzynarodowych

– komentuje Katarzyna Duber-Stachurska, prezes PARP.

O naborze słów kilka

Inicjatywa jest skierowana do polskich przedsiębiorstw mających znaczący potencjał eksportowy na rynkach międzynarodowych. Mowa tu zarówno o samej Japonii, jak i innych krajach Azji Południowo-Wschodniej (Korea Południowa, wybrane państwa Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN: Filipiny, Indonezja, Malezja, Singapur, Tajlandia, Brunei, Wietnam, Laos, Kambodża).

Wsparcie uzyskają projekty przedsiębiorców, którzy przewidują udział w wydarzeniach targowych i konferencyjnych określonych w Programie promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, Kansai. Program opracowano w ramach działania 2.26 Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027. Więcej informacji o wskazanym powyżej programie znajduje się na stronie.

Celem naboru jest zwiększenie widoczności polskich marek na międzynarodowej arenie rynków azjatyckich oraz wsparcie ich rozwoju poprzez nawiązywanie nowych kontaktów handlowych i budowanie relacji biznesowych.

Program oferuje dofinansowanie do 50% kosztów kwalifikowalnych, a całkowity budżet na ten cel wynosi 25 mln zł. Nie ma minimalnej ani maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych. Wnioski można składać od 23 lipca do 26 września 2024 r. 

Otrzymane dofinansowanie można przeznaczyć na:

  • udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w  wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji;
  • wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w wydarzeniach targowych w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji odbywających się na rynkach docelowych wskazanych w Programie promocji;
  • kampanie promocyjne ukierunkowane na rynki docelowe wskazane w Programie promocji;
  • misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Eksportowe (20.05.2025 r.);
  • misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne (30.09.2025 r.)

Czego wymagamy?

Aby wziąć udział w naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP” na rynki azjatyckie, firmy muszą spełniać m. in. kryteria:

  • Wysokość przychodów: Wnioskodawca musi wykazać przychody netto ze sprzedaży produktów na eksport w wysokości co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług;
  • Rodzaj przedsiębiorstwa: Uczestnikami mogą być jedynie mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa (MŚP), zarejestrowane i prowadzące działalność na terenie Polski;
  • Nakłady na działalność B+R: Wnioskodawca ponosił nakłady na działalność badawczo-rozwojową lub wdrożył innowacje produktowe lub w procesach biznesowych w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, co znajduje odzwierciedlenie w złożonym do GUS formularzu PNT-01, PNT-02 lub PNT-02u;
  • Zakres działań: Dofinansowanie może obejmować koszty działań promocyjnych, takich jak udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy na wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji.

Szczegółowe informacje o trwającym naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia) znajdują się na stronie PARP.

EXPO 2025 – co nas czeka w Osace?

Program promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, Kansai oferuje możliwość udziału w wydarzeniach targowych w znaczącej części Azji. Jednym z wymagań jest udział przedsiębiorcy w co najmniej jednym wydarzeniu, które zostanie zorganizowane przez Polskę w ramach wystawy EXPO 2025.

Od 13 kwietnia do 13 października 2025 roku w Japonii będzie miało miejsce jedno z najważniejszych wydarzeń międzynarodowych, które skupia innowacyjne przedsiębiorstwa z całego świata. Nadchodząca edycja EXPO 2025 odbędzie się na sztucznej wyspie Yumeshima na wodach Zatoki Osaka w regionie Kansai. To unikalny przykład inżynierii, stworzony specjalnie dla celów wystawienniczych i rekreacyjnych. Yumeshima w języku japońskim oznacza „wyspę marzeń”. Trafią tam jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie i kreatywnych projektów z całego świata.

Warto zaznaczyć, że Japonia już po raz trzeci będzie gospodarzem tej imprezy. Organizatorzy przewidują udział 170 uczestników ze 161 krajów i regionów oraz 9 organizacji międzynarodowych. Wystawę odwiedzi ponad 28 mln osób!

EXPO 2025 odbędzie się pod hasłem „Projektowanie przyszłego społeczeństwa dla naszego życia”. Ma ono podkreślać zbliżenie narodów i ludzi poprzez współpracę na skalę globalną i ponad wszelkimi podziałami na rzecz dobrego życia oraz lepszego jutra. Jego wydźwięk ma także motywować ludzi do myślenia o tym, jak chcą żyć i w jaki sposób mogą zmaksymalizować swój potencjał.

Wydarzenie będzie okazją do przedstawienia światu najnowszych japońskich zdobyczy z zakresu m.in. transportu. Symbolem EXPO 2025 mają stać się latające taksówki oraz statki napędzane wodorem, które zostaną wykorzystywane do przewozu turystów na teren wystawy. Ponadto będzie to pierwsza w historii światowa wystawa, podczas której wszystkie transakcje płatnicze będą realizowane bezgotówkowo. Na tej podstawie można sądzić, że Japonia wykonuje duży krok w stronę całkowitego upowszechnienia płatności elektronicznych.

Więcej informacji o EXPO na stronie.

Polskie dziedzictwo napędza przyszłość!

Pawilon Polski na EXPO 2025 zajmuje teren o powierzchni blisko 1000 m². Jego projekt architektoniczny opiera się na zastosowaniu drewna, a dzięki łukom i krzywym zyskał organiczną formę. Forma bryły ma przywoływać skojarzenie rozchodzącej się fali kreatywności i innowacyjności Polaków, nieskrępowanej granicami. Nowoczesny i dynamiczny design pawilonu ma za zadanie przyciągnąć uwagę odwiedzających, a jego architektura ma być odbiciem Polski jako kraju pełnego pomysłowości oraz zaawansowanych technologii.

Wnętrze pawilonu będzie pełne interaktywnych ekspozycji i multimedialnych prezentacji, które pokażą różnorodność polskiej gospodarki, nauki i kultury. W trakcie tej swoistej „podróży” po wystawie będzie towarzyszyła nam postać Fryderyka Chopina. 

Goście będą mieli okazję zobaczyć najnowsze osiągnięcia polskich przedsiębiorstw, uczelni i instytucji badawczych. Pawilon będzie również miejscem spotkań biznesowych, gdzie polskie firmy będą mogły nawiązywać nowe kontakty handlowe i budować międzynarodowe relacje. Promocja polskiej gospodarki skupiona będzie w szczególności na branżach, które zostały zdefiniowane jako branże o największym potencjale eksportowym na rynki azjatyckie i najbardziej priorytetowe w relacjach handlowych z Japonią.
 

PARP
Poprzedni artykuł
Rusza cykl szkoleń o PPK
Webinarium PAIH: Jak odnaleźć się w regulacjach FDA - praktyczny poradnik dla producentów żywności
Następny

Zainteresują Cię również

Warunki RODO

Warunki RODO