Przejdź do treści
NOWOŚĆ

Rusza program Innovate Poland – 4 mld PLN na wsparcie dla firm! Sprawdź szczegóły.

Publikacje Data publikacji: 25 czerwca 2025

5 pytań na Cyfrowy Start - Wywiad z #Firmao

Autor Magdalena Bryś Ekspertka ds. rozwoju innowacji, Departament Rozwoju Innowacji | Polski Fundusz Rozwoju S.A.
Polski Fundusz Rozwoju S.A.

Cyfrowy Start to cykl rozmów z polskimi firmami technologicznymi, które aktywnie wspierają cyfryzację sektora MŚP i dużych firm. Prezentujemy rozwiązania dostępne w ramach Partnerstwa Technologicznego PFR, pokazując, jak realnie wspomagają one transformację cyfrową innych przedsiębiorstw. Zapraszamy do rozmowy z Sebastianem Czubak, COO firmy Firmao Polska.

Jakie rozwiązania oferujecie w ramach Partnerstwa Technologicznego PFR?

W ramach partnerstwa PFR oferujemy system Firmao. To kompleksowe narzędzie CRM/WMS zaprojektowane z myślą o małych i średnich firmach, które chcą zautomatyzować i usprawnić swoje procesy biznesowe. Oferujemy zarządzanie sprzedażą, komunikacją z klientami, projektami, fakturowaniem oraz magazynem – wszystko dostępne w chmurze. Nasze rozwiązanie posiada ponad 1000 dostępnych integracji, w tym z popularnymi systemami księgowymi, e-commerce i komunikacyjnymi, pozwalając firmom skoncentrować się na rozwoju, zamiast na konfiguracji wielu niezależnych od siebie systemów. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji automatyzujemy codzienne zadania, odpowiedzi na wiadomości e-mail, a nasz Asystent AI tworzy automatycznie notatki na podstawie transkrypcji rozmów, co pomaga zespołom realizować zadania sprawnie - zgodnie z procedurami firmy.

Z jakimi problemami w cyfryzacji najczęściej mierzą się firmy i jak im pomagacie?

Firmy często tracą czas i pieniądze przez rozbudowane systemy i czasochłonne procesy wdrożenia. W Firmao pomagamy to zmienić, oferując gotowy do użycia intuicyjny system CRM w chmurze, który łączy zarządzanie zadaniami, sprzedażą, projektami, fakturami i komunikacją w jednym miejscu. Integracje z formularzami www, Livechat, Callback oraz e-commerce pozwalają pozyskiwać i obsługiwać klientów z wielu źródeł w jednym miejscu. Naszym celem jest uproszczenie codziennej pracy i ułatwienie firmom wejścia na ścieżkę cyfryzacji – bez konieczności zatrudniania dodatkowych specjalistów czy inwestowania w kosztowne infrastruktury IT.

Dlaczego dołączyliście do Partnerstwa Technologicznego PFR i co Wam to daje?

Dołączenie do Partnerstwa Technologicznego PFR umożliwia rozwój Firmao zgodnie z realnymi potrzebami polskich przedsiębiorstw. To gwarancja, że narzędzie odpowiada na wyzwania, z jakimi mierzą się prezesi firm, pragnący cyfrowo usprawnić swoje organizacje. Partnerstwo zwiększa naszą widoczność oraz wiarygodność, co pomaga docierać do kolejnych firm szukających nowoczesnych i skutecznych rozwiązań do zarządzania biznesem. To również potwierdzenie, że kierunek, w którym rozwijamy nasze narzędzie, jest zgodny z ambicjami rozwoju polskiej gospodarki opartej na nowoczesnych technologiach.

Czy możecie podzielić się przykładem firmy, która skorzystała z Waszego rozwiązania i osiągnęła wymierne korzyści?

Przykład jednej z firm z branży elektronicznej doskonale pokazuje, jak Firmao może odmienić codzienną pracę. Przed wdrożeniem korzystali z kilku niespójnych systemów, co wydłużało czas obsługi klienta i generowało błędy ludzkie w realizacji zadań. Po integracji procesów w Firmao, ich zespół zwiększył efektywność o ponad 30%, a czas reakcji na zgłoszenia skrócił się niemal o połowę. Automatyzacja przypomnień i uporządkowana komunikacja poprawiły relacje z klientami, co przełożyło się na wzrost jakości świadczonych usług, a dostosowany do potrzeb firmy proces sprzedaży usprawnił i zautomatyzował etapy obsługi pozyskiwanych klientów. To dowód, że odpowiednie narzędzie może być kluczem do dynamicznego rozwoju nawet małych przedsiębiorstw.

Jakie macie plany na rozwój i dalszą pomoc firmom w cyfryzacji?

Naszym celem jest ułatwienie firmom przejścia na nowoczesne, zautomatyzowane zarządzanie bez zbędnych kosztów i skomplikowanych wdrożeń. Firmao rozwijamy tak, aby każdy przedsiębiorca niezależnie od branży czy wielkości firmy mógł szybko uporządkować procesy sprzedaży, obsługi klienta jak i automatyzować kluczowe działania pracowników, co pozwala na zwiększenie efektywności i koncentrację na rozwoju biznesu. Kierunek rozwoju Firmao to maksymalne odciążenie właściciela firmy – więcej automatyzacji, lepsze integracje i inteligentne narzędzia AI, które upraszczają zarządzanie i przyspieszają pracę zespołu. Firmao umożliwia obsługę sprzedaży, magazynu, fakturowania, projektów, zadań, a także bezpośrednie połączenie z bankiem i integrację z KSeF. Dzięki ponad 1000 dostępnych integracji (m.in. e-commerce, marketing automation, płatności) i wsparciu aplikacji mobilnych - Firmao ułatwia cyfryzację nawet najbardziej złożonych procesów.

Firmao dołączyła do inicjatywy PFR – Partnerstwa Technologicznego PFR, platformy, która łączy dostawców nowoczesnych narzędzi cyfrowych z firmami gotowymi na transformację technologiczną.

Więcej o firmie: https://firmao.pl/  

Więcej o platformie na stronie: https://pfr.pl/partnertechnologiczny